PLESNI VRTIĆ SPLIT – PLES ZA NAJMLAĐE SPLIT
U vrijeme kada smo kod kuće i kada se ne krećemo dovoljno i ne plešemo u plesnim dvoranama prijeko je potrebno vježbati dječja stopala te hodati na različite načine i uz pomoć različitih rekvizita.
Plešući, dijete idealno oblikuje stopala kroz igru. U nedostatku gibanja, dječja stopala treba razgibavati i vježbati. Dječja stopala su podložna raznim deformitetima te je jako bitna svjesnost vježbanja, jačanja te ispravljanja deformiteta stopala.
U dobi od četiri godine spajaju se sekundarne koštane strukture dječjeg stopala. Masni jastučići nestaju, a luk je vidljiv i funkcionalan. Sam rast stopala usporava se na oko 8 mm godišnje, a iznova će se ubrzati ulaskom u pubertet. Formiranje svodova češće izostaje u djece kod koje zaostaje hipermobilnost kao i u deblje djece. Formirano stopalo daje karakterističan otisak na podlozi, a opterećenje je koncentrirano na petu, prednji i lateralni dio stopala.
Ako se djetetu do pete godine svod stopala ne uzdigne, tada možemo govoriti o ravnom stopalu i problemu koji bi trebalo pokušati popraviti vježbama ili ortopedskim ulošcima. Praksa i istraživanja kažu kako se problem ravnih stopala neće riješiti samo ulošcima. Najvažnije su usmjerene i redovite vježbe kojima će se stopalo ojačati. Roditeljima se preporučuje da potiču svoju djecu na fizičku aktivnost i sportove poput ritmike, gimnastike i plesa.
Ples je kao oblik izražavanja prirodan čovjeku u svakoj životnoj dobi, a posebno u vrtićkoj dobi… Dijete se giba uz glazbu, a pokret je neophodan za cjeloviti razvoj djeteta. Ples je usko povezan sa kineziologijom te jedan od najvažnijih aspekata u plesnom ritmičkom odgoju je razvijanje kinestetičkog osjeta (osjeta za pokret). Taj razvoj se odvija vježbanjem i kretanjem uz glazbu. Djeca se u najranijoj dobi kreću spontano uz glazbu pa su plesni sadržaji primjereni toj dobi idealno sredstvo za razvoj njihovih bazičnih motoričkih i funkcionalnih sposobnosti, kao i u ovom slučaju za razvoj dječjeg stopala. Plesni vrtić Split potiče djecu da se kreću imitirajući raznorazne životinje, sudjelujući u plesnim igrama sa vršnjacima i na taj način kroz spontanost i igru nesvjesno razvijaju hipermobilnost i stabilnost stopala koja već nakon pete godine života može prerasti u problem ukoliko se dijete nije pravovremeno usmjerilo na aktivnost.
Ples se naravno, temelji na prirodnim oblicima kretanja, izvodi se u različitim tlocrtnim oblicima i uz različitu pratnju (uz i bez glazbe, uz pjevanje, uz udaraljke i sl.) te su učinci plesnog vježbanja i igranja dalekosežni. Pozitivno utječe na razvoj audio vizualne percepcije, sluh, dijete povezuje konkretno i apstraktno razmišljanje, postaje strpljivo, samopouzdano i raste mu ljubav prema glazbi te se razvija estetsko i pravilno držanje tijela.
Ples kao izbor za predškolsko i vrtićko dijete na prirodan i nenametljiv način pridonosi razvoju ispravnog formiranja dječjeg stopala. Plesni vrtić Split, nudi program za djecu predškolske i vrtićke dobi odobren od Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske.
Kod nasih malih plesača i plesačica veliku pažnju pridajemo plesnim vježbama stabilnosti i fleksibilnosti malenih stopala.
U podijeljenoj poveznici na zanimljiv način prikazane su vježbe za jačanje dječjih stopala. Vježbati može cijela obitelj, mame, tate, sestre i braća te skupljati predmete po tlu zajedno sa najmlađima.
Nakon odrađenih vježbi iz videa predlažemo zanimljivu igru:
Skupljanje predmeta po tlu
Potreban materijal:
- tvrđe i mekše igračke i predmeti
- sitnije i veće igračke i predmeti
- čarape, različite tkanine
- košara ili veća posuda
Opis aktivnosti:
Pripremljene različite igračke i predmete raširiti po tlu. Zadatak djeteta je skupljati predmete pomoću prstiju bosog stopala i spremanje u košaru ili veću posudu.
Da bi igru učinili još zanimljivijom, napravite malo kućno natjecanje odraslih i djece😊
Ivana Listeš, prof kineziologije, plesni trener
